18.4.09

Ubuntu upgrade

Hľadal som na nete nejaké screenshoty o upgrade Ubuntu 8.10 na Ubntu 9.04 Jaunty Release Candidate, aby som mal aspoň nejakú predstavu, čo a ako to prebehne, ale nič som nenašiel. Takže som sa pustil do upgradu a spravil pár screenshotov.

1. Pomocou Run (Spustenie, Alt+F2) som spustil update-manager -d









2. V Update Managery sa objavila nová verzia distribúce a prislúchajúca možnosť upgradu.







3. Po kliknutí na upgrade sa zobrazili Podmienky (Release Notes)

















4. Po odsúhlasení sa do /tmp stiahli upgrade nástroje











5. Nástroje analyzovali systém. Pre mňa












6. Upgrade pokračoval a z internetu ešte posťahoval potrebné nástroje a balíčky.
















7. Ako ďalšie po príprave ma čakalo samotné odštartovanie celého upgradu a posťahovania balíčkov, ktoré som v systéme mal nainštalované. Zobrazil mi počet balíčkov, celkovú veľkosť, ktorú stiahne a ešte aj čas.
















8. Ďalšie obrázky už nemám nakoľko som nechcel mať spustené programy počas upgradu. Po stiahnutí balíčkov nasledovala klasická inštalácia. Počas inštalácie systémových programov sa ma pýtal či si chcem dať prepísať niektoré nastavenia ako napríklad /etc/fstab, /etc/apache/sites-available/default, atď

Po dokončení a reštarte som potreboval odstrániť a znova nainštalovať flashplugin pre Firefox.
apt-get remove flashplugin-installer
apt-get install flashplugin-installer

Tlačiť mi tiež nešlo na Samsung ML-2010 musel som v CUPS admin na http://localhost:631 odstrániť a pridať znova tlačiareň a potom už konečne tlačila.

Dostavila sa recenzia Ubuntu 9.04 na Linuxexpress

No comments:

Post a Comment